לגעת בשמיים: הנגשת טיסות לבעלי מוגבלויות פיזיות

מה הוביל לרעיון עבור הפרויקט?
"בתקשורת ובמדיה מעבירים מסרים על הנגשת אנשים בעלי מוגבלויות במקומות ציבוריים ואת התוצאה של המסרים אלה אפשר לראות בשינוי שנעשה ע"י עיריות ומוסדות ציבור.
"שמנו לב, שהשינוי טרם הגיע לתחום התעופה והיום לאנשים בעלי מוגבלות המרותקים לכסא גלגלים קיימת בעיה לטוס ללא מלווה וסרבול בתהליך הושבת הנכה."
כיצד מתייחסים לנושא בישראל וכיצד מתייחסים לנושא הבעייתי הזה בעולם? אם בכלל
"טיסות אל-על שמתקיימות מאפשרות לבעלי מוגבלות להגיע עד המטוס עם כיסא הגלגלים ובפתח המטוס למסור אותו לאחסון.
"בטיסות במדינות רבות בעולם קיים נוהל כי כל בעל מוגבלויות חייב למסור את הכיסא הגלגלים שלו כבר בשלב מסירת הכבודה ולעבור לכיסא השייך לחברת התעופה."
האם נעשו ניסיונות למצוא פתרון לנושא בעולם ובארץ?
"בחיפוש מידע לא מצאנו פתרונות או רעיונות שיצאו לפועל."
האם הטכנולוגיה הזו, שעומדת בבסיס הרעיון, יכולה לשמש לעזרה בפיתוחים אחרים מעבר לפרויקט עצמו?
"לדעתנו הטכנולוגיה תעזור בפיתוחים נוספים בעולמות תוכן השונים מהתעופה."
מה הכלים העומדים לרשות התלמידות המפתחות של הרעיון?
"חשיפה לכלי טייס, מידע באינטרנט ומומחי תוכן מתעשייה אווירית."
מה החזון שלכן לגבי הפרויקט?
"אנחנו רוצים לראות כל אדם שהוא בעל מוגבלות, כמו, למשל, נכה על כיסא גלגלים, מקבל את ההזדמנות לטוס בעולם ללא בעיה והרגשה שזה 'פרויקט' בשבילו. כל נכה לא יהיה חייב במלווה צמוד. הנכות שלו לא צריכה להוות מחסום לראות עולם, בביצוע פגישות וכדומה."
פרויקט הנגשת טיסות לבעלי מוגבלויות פיזיות הוא חלק ממיזם "מהנדסות העתיד" המשותף ל-ynet, ידיעות אחרונות והתעשייה האווירית, וילווה ע"י המנטוריות קטי גרימוביץ ונרי לבקוביץ.
