תביעה נגד אל על: "דורשים לרכוש כרטיס נוסף להליכון"

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות הגישה הבוקר (א') לבית משפט השלום בנתניה תביעה בסכום של חצי מיליון שקלים נגד חברת אל על, בשל אפליית נוסעת עם מוגבלות פיזית.
התובעת, אישה בשנות ה-60 לחייה הסובלת ממוגבלות פיזית ייחודית וזקוקה לכיסא גלגלים, טוענת כי סבלה מיחס מזלזל ומשפיל במהלך טיסות שבין השנים 2013 ל-2015.
בכתב התביעה מפרטת התובעת טיסה לפראג בשנת 2013, אז לדבריה צוות הדיילים טען שאין מקום בתא הנוסעים לאכסון ההליכון שלה. לאחר מכן, אחת הדיילות שאלה אותה שאלות בוטות בפרהסיה, כך שחשה חדירה לפרטיותה ולמוגבלותה. בטיסה חזרה, הדייל הראשי סירב להעלות את ההליכון למטוס, למרות שהובהר לו כי התובעת אינה יכולה להתנייד בתוך המטוס בלעדיו.
לאחר שהתנהלות זו חזרה על עצמה במספר טיסות נוספות, ניסתה הנוסעת ליישב את הסוגיה עם שירות הלקוחות של חברת אל-על, אך לטענת התובעת חברת התעופה התבצרה בעמדתה, והבהירה לנוסעת שככל שתרצה לטוס עם החברה, תיאלץ לרכוש כרטיס טיסה נוסף לאפסון ההליכון.
עם זאת, טוענת התובעת, לאחר שרכשה במקרה אחר כרטיס נוסף לטובת כסא הגלגלים - מנהלת שירות הלקוחות של החברה קבעה כי תוכל לטוס רק בשעות הערב, משום שלטענתה בשעות הבוקר "יש עומס".
מאל-על נמסר בתגובה: ״התביעה מתנהלת בבית המשפט ועל כן איננו מתייחסים לכך בתקשורת".